Procter & Gambleltä odotuksia vahvempi osavuositulos

Yhdysvaltalainen P&G, joka on yksi maailman suurimmista kuluttajatuoteyhtiöistä, julkisti tänään odotuksia paremman osavuosituloksen sekä liikevaihdon kasvun että tuloksen ylitettyä markkinoiden odotukset.

Erityisen rohkaisevaa yhtiön tuloksessa oli Kiinan kysynnän kasvu. Yhtiön Pampers-vaippabrändi on viime vuosina hävinnyt markkinaosuutta muun muassa japanilaisille kilpailijoille Kiinan valtavilla markkinoilla, mutta uudistetun strategian mukaisesti yhtiö on panostanut Kiinassa kalliimman hintaluokan premium-vaippoihin, ja markkinatilanne näyttääkin kääntyvän parempaan suuntaan ja kasvu kiihtyy jälleen.

Yhtiö nosti tulosjulkistuksen yhteydessä koko vuoden kasvunäkymiään 2–3 prosenttiin ja yhtiön osake päätyi positiivisten uutisten siivittämänä yli kolmen prosentin nousuun.

20.1.2017

P&G_post

Finlandia Laatuyhtiöt -rahasto: TUNNETUT MENESTYJÄT

Omien alojensa johtavilla yrityksillä on tunnetut brändit, halutut tuotteet ja uskollinen asiakaskunta. Uskomme, että monilla näistä yrityksistä on paitsi vahvat näytöt takanaan, myös merkittävät kasvunäkymät edessään. Globaalit megatrendit ennustavat, että maailman kulutuskykyinen ja laatutietoinen väestö kasvaa lähivuosikymmeninä miljardeilla ihmisillä.

Rahastosivuille >>