Facebookin liikevaihto kasvaa mobiilimainonnan vetämänä

Sosiaalisen median jätti Facebook raportoi 4. vuosineljänneksen tuloksen. Yhtiön liikevaihto on vuosineljännes toisensa perään kasvanut aiempaa korkeammalle, mihin ei saatu poikkeusta tälläkään kertaa. Vuosineljänneksen liikevaihto oli 13 miljardia dollaria analyytikoiden odottaessa 12,6 miljardin dollarin liikevaihtoa. Myös osakekohtainen tulos ylitti markkinoiden odotukset selvästi.

Tulosjulkistuksen yhteydessä nousi esille muutama mahdollinen epävarmuustekijä. Facebookin käyttäjämäärä oli ensimmäistä kertaa laskussa Pohjois-Amerikassa, mikä ei kuitenkaan aiheuttanut huolia yhtiön johdolle, koska Facebook on jo saavuttanut niin dominoivan aseman alueella. Lisäksi yhtiö on tehnyt muutoksia algoritmiin, joka ohjaa käyttäjien uutissyötettä. Joidenkin arvioiden mukaan muutos laskisi yhtiön mainostulojen kasvua.

Yhtiö näkee kuitenkin itse tilanteen täysin eri tavalla – muutoksen seurauksena tuotetaan aiempaa parempilaatuista sisältöä, minkä myötä mainostulojen määrä jatkossa kasvanee. Facebookin kohdalla on hyvä muistaa, että yhtiö on erittäin dominoivalla sosiaalisen median asemallaan saavuttanut merkittävän hinnoitteluvoiman. Kaupankäynti yhtiön osakkeella aloitettiin 2 prosentin nousussa tulosjulkistusta seuraavana päivänä.

Facebookin kotisivuille >>

1.2.2018

Facebook_post

Finlandia Laatuyhtiöt -rahasto: TUNNETUT MENESTYJÄT

Omien alojensa johtavilla yrityksillä on tunnetut brändit, halutut tuotteet ja uskollinen asiakaskunta. Uskomme, että monilla näistä yrityksistä on paitsi vahvat näytöt takanaan, myös merkittävät kasvunäkymät edessään. Globaalit megatrendit ennustavat, että maailman kulutuskykyinen ja laatutietoinen väestö kasvaa lähivuosikymmeninä miljardeilla ihmisillä.

Rahastosivuille >>