Amazon tavoittelee kasvua suoratoistopalvelulla

Internetissä toimivat videoiden suoratoistopalvelut kasvattavat jatkuvasti suosiotaan. Maailman suosituin palvelu on tällä hetkellä Netflix, jota erityisesti verkkokauppatoiminnastaan tunnettu Amazon pyrkii haastamaan omalla Prime Video -palvelullaan.

Prime Video aloitti toiminnan myös Suomessa, ja nyt palvelua voi käyttää jo yli 200 maassa ympäri maailman. Prime Video on käytettävissä laajemmin kuin Netflix, joka on käytettävissä noin 190 maassa. Amazon pyrkii haastamaan Netflixiä matalammalla hinnoittelulla, ja Prime Videon käyttäjähinta onkin globaalisti noin 20 % Netflixiä halvempi.

Vielä toistaiseksi Prime Videon tarjonta on kilpailijoitaan suppeampi, mutta yhtiö tuottaa kiihtyvällä tahdilla omaa tuotantoa suoratoistopalveluun. Vuonna 2016 videoiden suoratoistopalvelun markkina-arvoksi on arvioitu noin 30 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Valtavasta kasvupotentiaalista kertoo arvio, jonka mukaan toimialan arvo kasvaa yli 70 miljardiin dollariin vuoteen 2021 mennessä.

20.12.2016

Amazon_post

Finlandia Laatuyhtiöt -rahasto: TUNNETUT MENESTYJÄT

Omien alojensa johtavilla yrityksillä on tunnetut brändit, halutut tuotteet ja uskollinen asiakaskunta. Uskomme, että monilla näistä yrityksistä on paitsi vahvat näytöt takanaan, myös merkittävät kasvunäkymät edessään. Globaalit megatrendit ennustavat, että maailman kulutuskykyinen ja laatutietoinen väestö kasvaa lähivuosikymmeninä miljardeilla ihmisillä.

Rahastosivuille >>